Sang og musik

Fællessang i Danmark oplever i disse år en glædelig opblomstring. Til gudstjenester i Dyssegårdskirken synges der salmer fra den danske salmeskat. Til de fleste af kirkens øvrige aktiviteter indgår sang som indledning, afslutning, eller som det bærende element.

Derudover sætter projektkoret Laudate musik- og sangundervisning på dagsordenen. Tilmeld dig et projekt her!

Af koncerter arrangeres overvejende klassiske koncerter, hvor kor, solister, ensembler og også kirkens eget motetkor synger og spiller klassisk musik. I 2024 afsluttes den igangværende koncertrække ’Dogmekoncerter i Dyssegårdskirken’. Se mere om den i oversigten til venstre.

Hør her nogle lydklip med kirkens orgel og klaver

Ønsker du en mail inden hvert arrangement med Sang og Musik? Så kom på vores koncert-mailliste: Send en mail til alho@km.dk.

4 maj

Koncert m. Virumkoret og orkester Musica

Saturday 4. may kl. 19:30 - 21:00

Dyssegårdskirken